Ποιες αλλαγές προτείνει η Task Force της EASA ενόψει τω στοιχείων που έφεραν στο φως οι Γάλλοι εμπειρογνώμονες κατά τη διάρκεια των ερευνών για τα αίτια του δυστυχήματος της πτήσης 9525 της Germanwings το Μάρτιο 2015;
Την ιατρική γνωμάτευση της ψυχικής υγείας των πιλότων πριν την πρόσληψή τους
καθώς και τους τυχαίους ελέγχους για ναρκωτικά και αλκοόλ σε περίπτωση που υπάρχουν ανάλογα περιστατικά στα πληρώματα προτείνει η ομάδα εργασίας της EASA στις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανακοίνωση της.
Με αφορμή το δυστύχημα της πτήσης 9525 της Germanwings η λεγόμενη Task force (σ.σ. ομάδα εργασίας εμπειρογνώμων της EASA) έθεσε ως κύριο μέλημα την λήψη πρακτικών μέτρων για την αποφυγή παρόμοιων δυστυχημάτων.
Η βάση των μέτρων ασφαλείας έπεσε στο τραπέζι της TF τον Αύγουστο του 2016 όπου στα γραφεία της EASA στην Κολονία και κάτω από τον γερμανικό ουρανό η ομάδα σχεδίασε το πλάνο δράσης και ενεργειών αναφορικά με την ασφάλεια για την πνευματική και ψυχική υγεία των χειριστών αεροσκαφών.
Συγκεκριμένα το έγγραφο της ομάδας «EASA OPINION » περιλαμβάνει την ενίσχυση των αεροπορικών κέντρων με τα κατάλληλα εργαλεία όσο και τη βελτίωση και τον επανασχεδιασμό της εκπαίδευσης των αεροπορικών ιατρών.
Επιπλέον στο πλάνο της «T.F» καταγράφεται η ενίσχυση των ιατρικών εξετάσεων (σ.σ. στις οποίες υποβάλλονται όλοι οι χειριστές πριν πάρουν την πτητικής τους άδειας) με ελέγχους για ναρκωτικά και αλκοολισμό καθώς και εμπεριστατωμένες αξιολογήσεις και εκτιμήσεις πνευματικής και ψυχικής διαύγειας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ευρωπαϊκού οργανισμού πολιτικής αεροπορίας οι προτάσεις της «Task Force» θα αποτελούν τους νέους κανονισμούς ασφαλείας στα εγχειρίδια κάθε αερομεταφορέα και πρόκειται να εκδοθούν μόλις εφαρμοστούν και «καθαρογραφτούν» από την ευρωπαϊκή επιτροπή.
Germanwings πτήση 9525:
Το τραγικό δυστύχημα που συνέβη το Μάρτιο του 2014 πάνω από τις γαλλικές Άλπεις και φέρεται να προκάλεσε σκόπιμα ο συγκυβερνήτης της πτήσης εκμεταλλευόμενος την ολιγόλεπτη απουσία του κυβερνήτη ρίχνοντας το αεροσκάφος σκοτώνοντας 144 επιβάτες και 6 μέλη πληρώματος. Όπως αναφέρουν στην έκθεση τους οι Γάλλοι ερευνητές του δυστυχήματος ο πιλότος από το 2008 έπασχε από κατάθλιψη.Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνα του γαλλικού συμβουλίου ασφαλείας της πολιτικής αεροπορίας BEA ένα χρόνο πριν το δυστύχημα ο πιλότος επισκέφτηκε ψυχολόγο οποίος διέγνωσε ψυχοσωματική διαταραχή και του συνέστησε να δει ψυχίατρο καθώς και συνεδρίες για ψυχοθεραπεία. Ένα μήνα αργότερα τον Μαρτίου 2015 ο ίδιος ψυχολόγος διέγνωσε πιθανή ψύχωση που χρήζει ψυχιατρικής περίθαλψης σε κλινική. Την ίδια περίοδο ψυχίατρος του συνταγογραφεί αντικαταθλιπτικά και υπνωτικά χάπια
Επιπλέον στην αναφορά τους προσθέτουν ότι ούτε η εταιρεία γνώριζε κάτι για την κατάσταση της υγείας του ώστε να τον αποτρέψει να πετάει ενώ κανένας αεροπορικός γιατρός δεν ενημερώθηκε για τις γνωματεύσεις του συναδέλφου του και τη χρήση ουσιών.
Σε ρεπορτάζ της η Βρετανική εφημερίδα « independent » αναφέρει ότι ο συγκυβερνήτης έπασχε από κατάθλιψη η οποία τον οδήγησε στην απόφαση της ομαδικής αυτοκτονίας ρίχνοντας το αεροπλάνο στα βουνά της Γαλλικής επικράτειας ενώ η εταιρεία δεν είχε ιδέα για την κλονισμένη υγεία του πιλότου.
Η EASA λαμβάνοντας σοβαρά υπόψιν τα αίτια του δυστυχήματος και συγκεκριμένα την έκθεση των Γάλλων ερευνητών του BEA προχώρησε στη λήψη δραστικών μέτρων αλλάζοντας τους εν μέρει τους κανονισμούς λειτουργίας των αερομεταφορών με σκοπό την ασφάλεια των πτήσεων.